Vegetarische couscous

Vandaag heb ik een recept uitgeschreven voor vegetarische couscous. Ik heb dit al ontelbaar vaak gegeten omdat het zo makkelijk te maken is. Je hebt niet eens een pan nodig, alleen een kommetje en een waterkoker. Eet smakelijk!

Ingrediënten voor 2 porties:

  • 4 eetlepels pittige hummus
  • 150 gram couscous
  • 1 avocado
  • handje cherrytomaatjes
  • 10 cm komkommer
  • 3 eetlepels feta (het liefst die in olie, bv. van Apetina herbs)
  • Citroensap (zonder is het ook lekker, maar met nog lekkerder)
  • (Zongedroogde tomaatjes, als je het spannender wil maken)
  • (Pijnboompitten, als je het duurder wil maken)

Instructies

Doe je couscous in een diep bord of kom en kook wat water (je hebt ongeveer 200 ml nodig). Voeg het gekookte water (naar aanwijzingen op de verpakking van de couscous) erbij in de kom en schep het door. Laat het even staan en proef of de couscous al gaar is. Anders kun je nog wat heet water toevoegen.

Als de couscous klaar is kun je de hummus erdoorheen scheppen. Snijd de tomaatjes in vieren en de komkommer eerst in plakjes van ongeveer een cm breed en dan ook in vieren. Snijd de avocado in blokjes van ongeveer dezelfde grootte als de komkommer. Als je zongedroogde tomaatjes hebt kun je deze ook in kleinere stukken snijden. Voeg dit alles samen met de feta bij je couscous en giet wat van de olie van de feta eroverheen. Doe er op het laatste nog wat peper, zout , citroensap, en pijnboompitten overheen en je bent klaar! 

Tips

In de plaats van hummus kun je ook de avocado prakken en door de couscous mengen, voordat je de andere ingrediënten toevoegt.

Het fijne aan dit recept is dat je het makkelijk kan bewaren of meenemen. Laat dan wel de avocado weg.

Heb je ingrediënten over? Koop tortillawraps en doe alles samen (zonder couscous) daarin als lunch de volgende dag.

Plaats als eerste een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.